Καταρχήν δεν έχει γίνει καμία αύξηση ωραρίου πουθενά, παρα τα σκληρά μετρα του μνημονίου.
Οι οριζόντιες μειωσεις μισθών και επιδομάτων έχουν γίνει σε όλους ανεξαιρέτως τους δημοσιους υπαλληλους, αναλογικά τις κλίμακας που είναι. το ότι η φύση τις δουλειάς τους είναι να έχουν λιγότερες ώρες διδασκαλίας, οk περισσότερο χρόνο διακοπών δε σημαίνει ότι επειδή κάποιοι χτυπάνε 12ώρα στον ιδιωτικό τομέα σημαίνει ότι πρέπει να τα συγχέουμε όλα. Αν θέλουμε να λεγόμαστε Ευρωπαίοι η διδασκαλία είναι λειτούργημα και αποτελεί διεθνής πρακτική οι ώρες να είναι μειωμένες.Τέτοιου είδους ερωτήσεις είναι αποπροσανατολιστικές και καταδεικνύουν την έλλειψη κρίσης και γνώσης ιστορικών γεγονότων που συνετέλεσαν στην σημερινή κατάσταση. Τη δεκαετία του '80 οι ώρες ήταν σαφώς περισσότερες, αλλά επειδή οι εκπαιδευτικοι ζητούσαν αυξήσεις, (κάποιες φορές στο πολύ πρόσφατο παρελθόν δόθηκαν από την κυβέρνηση της ΝΔ, οι αριστεροί συνδικαλιστές τις αρνήθηκαν χωρίς την έγκριση αυτών που εκπροσωπούσαν), οι κυβερνήσεις τότε Παπανδρέου δεν τις προχωρούσε γιατί είχε άλλες προτεραιότητες τότε και ως αντάλλαγμα τους μείωσε τις ώρες διδασκαλίας.
Συν τοις άλλοις σκεφτείτε πως η παιδεία εκτροχιάστηκε από τη στιγμή που ιδρύθηκαν τόσα πολλά παραρτήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ με την δικαιολογία της οικονομικής ενίσχυσης των τοπικών κοινωνιών. Όταν όλοι αυτοί οι χιλιάδες πτυχιούχοι βγαίνουν στην αγορά εργασίας δε βρίσκουν δουλειά, έχουν χάσει τον χρόνο τους ενώ θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε άλλους παραγωγικούς τομείς..Οι οποίοι με τη σειρά τους χωρίς αναπτυξιακο μεντελο δεν μπορούν να οριστούν, αλλά αυτό είναι μια άλλη πικρή ιστορία. Συνεπώς ο αριθμός των εκπαιδευτικών είναι τέτοιος που να ικανοποιεί τις ανάγκες εκείνες μέχρι το όριο των ωρών που τους αντιστοιχούν. Μια ενδεχόμενη αύξηση δεν υφίσταται καθώς δεν υπάρχει άλλο μέρος να διδάξεις. Οι σημαντικές ελλείψεις που υπάρχουν είναι αποτέλεσμα στρεβλώσεων του συστήματος και θα πρέπει να δρομολογηθούν στο μετρο του εφικτού συγχωνεύσεις σχολειων με πληθυσμιακά και γεωγραφικά κριτήρια, ίδρυση ολοήμερων σχολειων, ποιοτικότερης ενισχυτικης διδασκαλίας για να αυξηθούν και οι ωρες, κλπ.
Για να φτάσουμε σε μια αποτελεσματικότερη παιδεία, πρέπει να συντελεστούν πολλά, αλλά αργούμε να εναρμονιστούμε με τις πρακτικές άλλων προηγμένων κρατών. Τα υπόλοιπα που λέγονται παρομοιάζονται σαν να θέλουν μερικοί να υποφέρουν και οι άλλοι (ενώ ήδη υφίστανται τις ίδιες συνθήκες) όπως αυτοί.
Όλα αυτά που είπα δε σημαίνει ότι πχ οι ώρες δεν πρέπει γενικά, όχι λόγω των συνθηκών, να αυξηθούν λίγο ή να προσληφθουν άτομα εκεί που υπάρχει πραγματικά ανάγκη. Η εξίσωση και η ισοπέδωση είναι κακή, γιατί δεν αναλογιζόμαστε την φύση της κάθε δουλειάς όπως αυτή πρέπει να είναι, και όχι όπως έχουμε συνηθίσει να είναι.
Σοβαρευτείτε επιτέλους μερικοί και κάντε προτάσεις, αντί να αναλώνεστε σε αμετροεπείς λόγους.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
Οι οριζόντιες μειωσεις μισθών και επιδομάτων έχουν γίνει σε όλους ανεξαιρέτως τους δημοσιους υπαλληλους, αναλογικά τις κλίμακας που είναι. το ότι η φύση τις δουλειάς τους είναι να έχουν λιγότερες ώρες διδασκαλίας, οk περισσότερο χρόνο διακοπών δε σημαίνει ότι επειδή κάποιοι χτυπάνε 12ώρα στον ιδιωτικό τομέα σημαίνει ότι πρέπει να τα συγχέουμε όλα. Αν θέλουμε να λεγόμαστε Ευρωπαίοι η διδασκαλία είναι λειτούργημα και αποτελεί διεθνής πρακτική οι ώρες να είναι μειωμένες.Τέτοιου είδους ερωτήσεις είναι αποπροσανατολιστικές και καταδεικνύουν την έλλειψη κρίσης και γνώσης ιστορικών γεγονότων που συνετέλεσαν στην σημερινή κατάσταση. Τη δεκαετία του '80 οι ώρες ήταν σαφώς περισσότερες, αλλά επειδή οι εκπαιδευτικοι ζητούσαν αυξήσεις, (κάποιες φορές στο πολύ πρόσφατο παρελθόν δόθηκαν από την κυβέρνηση της ΝΔ, οι αριστεροί συνδικαλιστές τις αρνήθηκαν χωρίς την έγκριση αυτών που εκπροσωπούσαν), οι κυβερνήσεις τότε Παπανδρέου δεν τις προχωρούσε γιατί είχε άλλες προτεραιότητες τότε και ως αντάλλαγμα τους μείωσε τις ώρες διδασκαλίας.
Συν τοις άλλοις σκεφτείτε πως η παιδεία εκτροχιάστηκε από τη στιγμή που ιδρύθηκαν τόσα πολλά παραρτήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ με την δικαιολογία της οικονομικής ενίσχυσης των τοπικών κοινωνιών. Όταν όλοι αυτοί οι χιλιάδες πτυχιούχοι βγαίνουν στην αγορά εργασίας δε βρίσκουν δουλειά, έχουν χάσει τον χρόνο τους ενώ θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε άλλους παραγωγικούς τομείς..Οι οποίοι με τη σειρά τους χωρίς αναπτυξιακο μεντελο δεν μπορούν να οριστούν, αλλά αυτό είναι μια άλλη πικρή ιστορία. Συνεπώς ο αριθμός των εκπαιδευτικών είναι τέτοιος που να ικανοποιεί τις ανάγκες εκείνες μέχρι το όριο των ωρών που τους αντιστοιχούν. Μια ενδεχόμενη αύξηση δεν υφίσταται καθώς δεν υπάρχει άλλο μέρος να διδάξεις. Οι σημαντικές ελλείψεις που υπάρχουν είναι αποτέλεσμα στρεβλώσεων του συστήματος και θα πρέπει να δρομολογηθούν στο μετρο του εφικτού συγχωνεύσεις σχολειων με πληθυσμιακά και γεωγραφικά κριτήρια, ίδρυση ολοήμερων σχολειων, ποιοτικότερης ενισχυτικης διδασκαλίας για να αυξηθούν και οι ωρες, κλπ.
Για να φτάσουμε σε μια αποτελεσματικότερη παιδεία, πρέπει να συντελεστούν πολλά, αλλά αργούμε να εναρμονιστούμε με τις πρακτικές άλλων προηγμένων κρατών. Τα υπόλοιπα που λέγονται παρομοιάζονται σαν να θέλουν μερικοί να υποφέρουν και οι άλλοι (ενώ ήδη υφίστανται τις ίδιες συνθήκες) όπως αυτοί.
Όλα αυτά που είπα δε σημαίνει ότι πχ οι ώρες δεν πρέπει γενικά, όχι λόγω των συνθηκών, να αυξηθούν λίγο ή να προσληφθουν άτομα εκεί που υπάρχει πραγματικά ανάγκη. Η εξίσωση και η ισοπέδωση είναι κακή, γιατί δεν αναλογιζόμαστε την φύση της κάθε δουλειάς όπως αυτή πρέπει να είναι, και όχι όπως έχουμε συνηθίσει να είναι.
Σοβαρευτείτε επιτέλους μερικοί και κάντε προτάσεις, αντί να αναλώνεστε σε αμετροεπείς λόγους.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε παρακάτω το σχόλιο σας και στην Υποβολή σχολίου ως: επιλέξτε το Ανώνυμος/η και μετά πατήστε την Δημοσίευση σχολίου
Καλό θα είναι (στο τέλος ή την αρχή του σχολίου σας) αν θέλετε να βάζετε το όνομα σας ή ένα ψευδώνυμο.