σύνθημα στους τείχους της Κύπρου κατά την διάρκεια του Αντιαποικιακού – Αντιβρετανικού Αγώνα |
Του ¨ΝΤΑΝΤΟΝ¨
Τώρα το πως καταλαβαίνει ένας δεξιός , αριστερός και αναρχικός την Ελευθερία είναι ένα άλλο ζήτημα… Πάντως σε κάθε περίπτωση ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ την οποία την είχαν στις σημαίες τους και οι επαναστάτες του 1821 ( ανεξάρτητα τα τι καταλάβαιναν με αυτή την λέξη , θα έλεγα πως σε κάθε εποχή σηματοδοτεί κάτι διαφορετικό) , δεν θα ήταν κακό να την επικαλούμαστε, όπως και ο Ν. Καζαντζάκης και οι ¨αρχαίοι ημών¨ , ΚΑΤΙ ΜΕΝΕΙ στο υποσυνείδητο !
Τους ¨πάλαιο- φασίστες – νοσταλγούς¨ δεν τους προσθέτω , διότι αυτοί από μόνοι τους αποκλείουν όχι μόνο την έννοια της , αλλά και τον όρο ακόμα. Όσο για τους πραγματικούς Νέο- Φασίστες του φονταμελιστικού ( ολοκληρωτικού ) καπιταλισμού της ¨ ελεύθερης¨- αγοράς και της ¨ανταγωνιστικότητας¨, τους οποίους ορισμένοι τους ¨απαλάσσουν¨ σήμερα με ¨αντιφασισμό ¨ , γράφοντας πως , ¨O mon Dieue” – για ¨πρώτη φορά¨ ( ! ) συμμετέχουν σε μια κυβέρνηση ¨ακροδεξιοί ¨ ( ¨this is terrible” θα έλεγα ) , αυτοί οι Νεοφασίστες ( που είναι και ¨democracy” ) δεν έχουν επίσης τίποτα να κάνουν με την Ελευθερία.
Και μια ευχή : Όσοι νοιώσουν την ανάγκη να βρεθούν στου δρόμους για να την τιμήσουν την Επέτειο αυτή , η οποία όπως και η 28η Οκτωβρίου και η 25η Μαρτίου, η 14η Ιουλίου του 1789 – (Γαλλική Επανάσταση με την ¨πτώση της Βαστίλης ¨ ) και η 24η Οκτωβρίου του 1917 ( Ρώσικη/ Σοβιετική Επανάσταση με την έφοδο στα ¨χειμερινά ανάκτορα¨ ) – σηματοδοτούν την στιγμή της Ενότητας και του παλλαϊκού ξεσηκωμού , την στιγμή της Ελπίδας και της εφόρμησης των ονείρων – , διότι αυτό έχει σημασία ΚΑΙ όχι η κατάληξη των αγώνων με την ¨΄ νίκη ¨ ή την ¨απελευθέρωση ¨ , η οποία, η λογική και το λαϊκό αισθητήριο ξέρει πολύ καλά , πως σχεδόν ποτέ δεν ολοκληρώνει την αθώα αρχική επιθυμία – διότι οι αγώνες και οι επαναστάσεις είναι μια διαρκής διαλεκτική κίνηση με πολλές παλινδρομήσεις και ήττες , ΑΛΛΑ …¨
¨Η ΕΦΟΔΟΣ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ¨ – ΠΑΙΖΕΙ ΠΑΝΤΑ ΡΟΛΟ ΚΑΙ Η ΕΓΡΗΓΟΡΣΗ . Αυτές οι στιγμές διαχρονικά είναι η κρυφή Ελπίδα των καθημερινά καταφρονημένων , αδικημένων και καταδυναστευμένων από την κάθε ¨δική τους ¨ εξουσία , σε ατομικό και συλλογικό- κοινωνικό επίπεδο ( η οποία πάντα σαν δική τους ξεκινά , ίσως και με τις ¨καλλίτερες προθέσεις¨ , αλλά πάντα εναντίον τους καταλήγει ) … ,
Όσοι λοιπόν νοιώσουν την επιθυμία να τιμήσουν την Ελπίδα , ας έχουν πάντα υπόψη τους , ο καθένας ξεχωριστά , πως ΚΑΘΕ ΤΟΥΣ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ – ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΗ – ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟΝ ΛΑΟ – ΝΑ ΤΟΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ¨ΥΠΟΨΗ ΤΟΥΣ¨ – ΒΑΘΥΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥΣ – ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΚΟΥΣΟΥΝ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ – ΣΤΗΝ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΤΟΥΣ ΘΕΛΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΗ – , να εκφράζουν , όσο αυτό είναι δυνατό , το ¨όλο¨ , την συνείδηση και την ικανότητα της μεγάλης πλειοψηφίας – για λύσεις – που μπορεί να κατανοήσει και να αφομοιώσει , να ταυτιστεί μαζί τους .
Ας έχουμε πάντα υπόψη μας πως κάθε μας κίνηση , κάθε μας σύνθημα , σε κρίσιμες περιόδους – όπως αυτή που διανύουμε – μπορεί να έχει θετική ή αρνητική συνέπεια για – όλο τον λαό , για όλους τους ανθρώπους , όταν οι πρωτοβουλίες μας ξεπερνούν τα όρια , τουλάχιστον της πλειοψηφικής αποδοχής. Διότι δεν αναλαμβάνουν μόνο τα άτομα , οι ομάδες , τα κόμματα και οι οργανώσεις πρωτοβουλίες , αλλά και αυτό που λέμε ¨σύστημα¨ , το οποίο ξέρει να αντιστρέφει το κάθε μήνυμα του λαού /λαών .
Η ενότητα , η όσο το δυνατό πιο μεγάλη , η μαχητικότητα και αποφασιστικότητα είναι το προαπαιτούμενο για όλα , αλλά και η υπευθυνότητα όχι μόνο απέναντι στο εαυτό μας , αλλά και απέναντι σε όλους τους συνανθρώπους μας , τον λαό.
Τέλος ας ευχηθούμε πως η ¨πορεία¨ , που κάποτε την ακολουθούσαν 500.000 λαού , να μην πορευτεί μόνο προς της Αμερικάνικη πρεσβεία , σύμφωνα με το παραδοσιακό ¨τελετουργικό ¨ , αλλά να έχει και μια στάση στα Γραφεία της Ε.Ε. ΚΑΙ στην Γερμανική πρεσβεία ( Λουκιανού και Βασ. Σοφίας ). Τότε μόνο το μήνυμα της 17ης Νοέμβρη 1973 θα έχει ¨επικαιροποιηθεί” .
Επιμένω όμως στην έννοια της υπευθυνότητας , στο μετωπικό – ενωτικό και αλληλέγγυο πνεύμα σε κάθε κατάσταση και κινητοποίηση , την ενσωμάτωση στην θεώρησή μας του ¨όλου¨ και του δυνατού , όπως και της ανυποχώρητης αποφασιστικότητας , η οποία διαφοροποιείται ουσιαστικά και ποιοτικά από τον πολλές φορές παραλογισμό και υποκειμενισμό της ¨αγανάκτησης¨ .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε παρακάτω το σχόλιο σας και στην Υποβολή σχολίου ως: επιλέξτε το Ανώνυμος/η και μετά πατήστε την Δημοσίευση σχολίου
Καλό θα είναι (στο τέλος ή την αρχή του σχολίου σας) αν θέλετε να βάζετε το όνομα σας ή ένα ψευδώνυμο.