Υπέρ Εφραίμ και κατά Φαναρίου η Αθήνα
Γιατί η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν συντάχθηκε με τη γραμμή του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην υπόθεση του ηγουμένου Εφραίμ
Το παρασκήνιο για τις δύο αντίθετες αποφάσεις ανάμεσα σε Αθήνα και Φανάρι
Πολύωρες διαβουλεύσεις. Έντονο παρασκήνιο. Νομικά επιχειρήματα από τους υποστηρικτές του Εφραίμ και, εκκλησιαστικά, από τους διαφωνούντες. Μπορεί στην Αθήνα όσο και στο Φανάρι να εξελίχθηκαν, λίγο πολύ, οι ίδιες καταστάσεις, όμως οι αποφάσεις που πήραν οι δύο πλευρές για την προφυλάκιση του ηγουμένου ήταν εκ διαμέτρου αντίθετες.
Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος τάχθηκε ανοικτά υπέρ του ηγουμένου της Μονής Βατοπαιδίου και κατά της απόφασης για την προφυλάκισή του. Άφησαν επιπλέον αιχμές κατά των δικαστικών αρχών, δίνοντας την ευχή –ζητώντας με εύσχημο τρόπο δηλαδή– να επανεξεταστεί το ενδεχόμενο αποφυλάκισής του. Η Εκκλησία της Ελλάδος συντάχθηκε, εν ολίγοις, με τη «γραμμή» που είχε αρχικά εκφράσει και η Εκκλησία της Ρωσίας, υπονοώντας ότι πιθανότατα οι δικαστικές αρχές κάνουν λάθος στη συγκεκριμένη υπόθεση!
Οι συνοδικοί δήλωσαν μεν τον σεβασμό τους στις αποφάσεις της Δικαιοσύνης, άφησαν όμως και την αιχμή τους ότι «κατά καιρούς υπήρξαν ρωγμές ως προς την ορθότητα των αποφάσεων» και πως η απόφαση «έχει προκαλέσει τον σοβαρό προβληματισμό και την αυστηρή κριτική διακεκριμένων νομικών».
Μίλησαν για «το πλήγμα που δέχεται το κύρος της Εκκλησίας από την υπόθεση», παίρνοντας ανοικτά θέση υπέρ του Εφραίμ. Και δεν έμειναν εκεί. Εξουσιοδότησαν τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο να επισκεφθεί τον ηγούμενο. Μία κίνηση-δήλωση ότι η Εκκλησία της Ελλάδος «αγκαλιάζει» τον ηγούμενο που ταλαιπωρείται. Δεν άφησαν, βεβαίως, ασχολίαστο τον χρόνο ανακοίνωσης και εκτέλεσης της απόφασης «τις ημέρες των γιορτών της Χριστιανοσύνης», μιλώντας για «παραβίαση των ιερών θεσμίων και μη τήρηση του αυτοδιοικήτου του Αγίου Όρους».
Μίλησαν για «το πλήγμα που δέχεται το κύρος της Εκκλησίας από την υπόθεση», παίρνοντας ανοικτά θέση υπέρ του Εφραίμ. Και δεν έμειναν εκεί. Εξουσιοδότησαν τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο να επισκεφθεί τον ηγούμενο. Μία κίνηση-δήλωση ότι η Εκκλησία της Ελλάδος «αγκαλιάζει» τον ηγούμενο που ταλαιπωρείται. Δεν άφησαν, βεβαίως, ασχολίαστο τον χρόνο ανακοίνωσης και εκτέλεσης της απόφασης «τις ημέρες των γιορτών της Χριστιανοσύνης», μιλώντας για «παραβίαση των ιερών θεσμίων και μη τήρηση του αυτοδιοικήτου του Αγίου Όρους».
Ουδέτερο το Φανάρι
Η απόφαση της Εκκλησίας της Ελλάδος προκάλεσε έκπληξη, αφού είχε προηγηθεί, δύο ημέρες νωρίτερα, η «χλιαρή» τοποθέτηση του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Στο Φανάρι, τηρώντας αποστάσεις από την υπόθεση, δήλωσαν και εκείνοι τον σεβασμό τους στη Δικαιοσύνη. Άλλωστε, όπως είπαν, δεν έχουν καν … διαβάσει (!) τη δικογραφία του ηγουμένου μιας μονής που ανήκει στη δικαιοδοσία τους. Πληροφορίες λένε πως το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν είχε καμία διάθεση να βγάλει ανακοίνωση για την υπόθεση Εφραίμ, για να μην υπάρξει καμία συσχέτιση ή μερική ταύτιση μαζί της. Την απέφευγε άλλωστε τη δήλωση, όπως ο διάολος το λιβάνι, μέχρι την τελευταία στιγμή. Τελικά αποφάσισε να βγει μπροστά και να εκφράσει τη… λύπη του, γενικώς και αορίστως. Οι κακές γλώσσες λένε πως η ανακοίνωση βγήκε μόνο και μόνο για να τρίξει τα δόντια στους Ρώσους, λέγοντάς τους (δίχως να τους κατονομάζει) πως «μπορεί να υπάρχουν και μοναχοί άλλων εθνοτήτων στο Άγιο Όρος, όμως παραμένει κανονικό έδαφος του Οικ. Πατριαρχείου και δεν πρέπει να εμπλέκονται άλλες Εκκλησίες».
Το φαινόμενο των δύο εκ διαμέτρου αντίθετων απόψεων ανάμεσα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και την Εκκλησία της Ελλάδος, έχει, κατά πολλούς, την ερμηνεία του. Η Εκκλησία της Ελλάδος «βγήκε μπροστά» όχι μόνο λόγω των καλών σχέσεων της Μονής Βατοπεδίου με πολλές Μητροπόλεις. Πίεση ασκήθηκε μεν από συγκεκριμένους Μητροπολίτες (Μεσογαίας, Γλυφάδας, Κερκύρας κ.λπ.) που από την πρώτη στιγμή αντέδρασαν στην προφυλάκιση του Εφραίμ. Προφανέστατα όμως πίεση άσκησαν στους αρχιερείς και οι απλοί πιστοί, που ζητούσαν από τους Μητροπολίτες τους να πάρουν θέση υπέρ του Εφραίμ.
Στον απλό κόσμο της Εκκλησίας υπάρχει διάχυτη η αίσθηση, λένε συνοδικές πηγές, πως «δεν θα λυθούν τα προβλήματα της Ελλάδας από τον εγκλεισμό ενός ηγουμένου στη φυλακή, ούτε αυτός θα πληρώσει τις αμαρτίες άλλων…».
Η άτυπη, πάντως, συμπόρευση της Εκκλησίας της Ελλάδος και της Ρωσίας στην υπόθεση Εφραίμ και η κριτική τους στις αποφάσεις της Δικαιοσύνης, με το Οικουμενικό Πατριαρχείο σε ρόλο παρατηρητή, συνθέτουν ένα σκηνικό που αν μη τι άλλο δημιουργεί ένα εκρηκτικό μείγμα με δικαστικές, εκκλησιαστικές και διπλωματικές προεκτάσεις. Η εβδομάδα που έρχεται αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον τόσο για το πώς θα εξελιχθεί η υπόθεση του ηγουμένου, όσο και για όσους, πιθανότατα, ψέξουν την Εκκλησία ότι παρεμβαίνει… απροκάλυπτα στο έργο της Δικαιοσύνης!
Να σημειωθεί ότι στους Μητροπολίτες που έχουν βγει μπροστά υπέρ του Εφραίμ προστέθηκαν και οι Ναυπλίου κ. Ιερόθεος, που δήλωσε ότι «δεν έγινε το ίδιο (προφυλάκιση) για τα κρατικά όργανα που ενεπλάκησαν στην υπόθεση Βατοπεδίου και έχουν μεγαλύτερες ευθύνες», Βέροιας κ. Παντελεήμων, που είπε ότι «κάποιοι θέλουν σαν άλλοι δήμιοι να “θανατώσουν” τον Εφραίμ εκτελώντας εντολές “άνωθεν”» και ότι «ο Εφραίμ είναι θύμα πολιτικού παιχνιδιού», Αιτωλίας κ. Κοσμάς, που ανέφερε ότι είναι «τέχνασμα για να χτυπήσουν την Εκκλησία», και Σάμου κ. Ευσέβιος, που είπε ότι «συγκαλύπτουν ευθύνες άλλων». Πηγή: http://www.paron.gr/v3/new.php?id=73629&colid=&catid=26&dt=2012-01-15%200:0:0
***
Εκκλησιαστικά - Μικρά & ενοχλητικά
Κι άλλο… παράπτωμα!
Δύο εβδομάδες παραμένει έγκλειστος ο ηγούμενος Εφραίμ στις φυλακές Κορυδαλλού και έχει γίνει ο πιο διάσημος κρατούμενος. Πρώτη φορά, λένε οι σωφρονιστικοί υπάλληλοι, έχουν δει τόσο πολλούς Μητροπολίτες να περνούν το κατώφλι των φυλακών! Είκοσι τουλάχιστον είναι οι Μητροπολίτες από την Εκκλησία της Ελλάδος και της Κύπρου που έχουν επισκεφθεί τον ηγούμενο της Μονής Βατοπαιδίου για να του συμπαρασταθούν. Κοντά του θα βρεθεί και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, εκπροσωπώντας και επίσημα την Ιερά Σύνοδο. Ποιος είναι ο μόνος που δεν τον επισκέφθηκε; Ο Μητροπολίτης Νικαίας, στον οποίο ανήκουν «πνευματικά» οι φυλακές Κορυδαλλού. Ακούγεται πως όχι μόνο δεν έκανε μια «χριστιανική» επίσκεψη στον «δοκιμαζόμενο» ηγούμενο. Γκρίνιαξε κιόλας γιατί ο Εφραίμ λειτούργησε στο παρεκκλήσι των φυλακών χωρίς… να πάρει άδεια! Καλά οι δικαστές και οι πολιτικοί, αλλά και εσείς… εν Χριστώ αδελφέ;
Στον πυρετό της «τρόικας»
Προσπάθησαν να κρατηθούν στο ύψος των περιστάσεων, όμως τελικά δεν άντεξαν τα συνοδικά ταμεία. Πριν από έναν χρόνο γράφαμε πως το καράβι έχει πάρει λάθος πορεία με τα οικονομικά του. Για να μην πέσουν σε… ξέρα και ύστερα από την επιμονή συγκεκριμένων συνοδικών Μητροπολιτών –που είναι γνωστό ότι δεν… έχουν ανάγκη– μειώθηκε σημαντικά το επίδομα που δίνεται στους κληρικούς και τους λαϊκούς υπαλλήλους της Ιεράς Συνόδου. Δύο Μητροπολίτες επέμεναν να περικοπεί εντελώς. Όμως ο Αρχιεπίσκοπος πρότεινε την αριστοτέλεια μέση οδό της μείωσης. Και έμειναν όλοι ικανοποιημένοι.
«Μνημόνιο» για το ραδιόφωνο
Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων θα καθίσουν τελικά οι εργαζόμενοι του ραδιοφωνικού σταθμού της Εκκλησίας και οι συνοδικοί Μητροπολίτες. Μέλη και από τις δύο πλευρές θα συστήσουν, όπως αποφάσισε η ΔΙΣ, μια επιτροπή με υποχρέωση να βρει λύση στο οικονομικό αδιέξοδο του σταθμού. Η «κόκκινη γραμμή» είναι να μην κατεβάσει ρολά το ραδιόφωνο και να μη χάσει τη δουλειά του κανένας εργαζόμενος. Με αυτές τις δύο βασικές αρχές θα φτιάξουν ένα «Μνημόνιο» που θα το καταθέσουν στην Ιερά Σύνοδο για να πάρει τις οριστικές της αποφάσεις. «Με καλή διάθεση πιστεύουμε πως θα βρεθεί τελικά λύση», έλεγε αρμόδιος Μητροπολίτης. «Όλοι θέλουμε να κρατήσουν τις δουλειές τους και στο άμεσο μέλλον να γίνει οικονομικά βιώσιμο το ραδιόφωνο». Πηγή: http://www.paron.gr/v3/new.php?id=73627&colid=&catid=26&dt=2012-01-15%200:0:0
***
Μητροπολίτης Κύκκου και Τυλληρίας Νικηφόρος:
Γέροντα Εφραίμ με την άδικη προφυλάκισή σας
ενώσατε τους Χριστιανούς όλης της Κύπρου(και όχι μόνο).
του Νέαρχου Παναγή
Ορθοδοντικού
Λεμεσός
Και ο πιο αισιόδοξος Χριστιανός της Κύπρου δεν θα περίμενε ότι η άδικη προφυλάκισή σας Γέροντα μου θα μπορούσε να κάνει αυτό που χρόνια προσπαθειών από ιερείς , αρχιερείς, λαϊκούς δεν έγινε πράξη.
Τι κατάφερες γέροντα μου; με την υπομονή σου, την σιωπή σου , την υπακοή σου στο νόμο, το μειλίχιο και πράο ύφος σου, άγγιξες τις ψυχές των συμπατριωτών σου (και όχι μόνο) και τους κατεύθυνες προς την σύμπνοια, την συμπόρευση. Προηγούμενοι επικριτές σου και μη , αδιάφοροι και μη, έγιναν το ίδιο και το αυτό. Ξεχάστηκαν μικρότητες που χώριζαν αδέλφια, διαμάχες προηγούμενων ετών, προεκλογικές έριδες, μικρο-ίντριγκες.
Απόδειξη της ένωσης και ομοψυχίας των χριστιανών στην Κύπρο είναι η δήλωση του Μητροπολίτη Νικηφόρου η οποία έγινε στις φυλακές Κορυδαλλού στην εκεί επίσκεψή του. Είναι η έμπρακτη εκδήλωση αγάπης και συμπόνοιας στο σταυρό που κουβαλάτε Γέροντα Εφραίμ από σύμπασα την Κύπρο. Ως γνωστό ο μητροπολίτης Νικηφόρος στις εκλογές για ανάδειξη Αρχιεπισκόπου είχε λάβει περί το 41% των ψήφων, το άλλο 44 κέρδισε ο μητροπολίτης Αθανάσιος. Εκπροσωπεί έτσι ,όλο αυτόν τον κόσμο που τον ψήφισε, αφουγκράστηκε τις ανησυχίες στους και τους προβληματισμούς τους σε σχέση με την προφυλάκιση σου γέροντα.
Ένα ρητό λέει «ουδέν κακόν αμιγές καλού»। Η ομοψυχία των Ελληνοκυπρίων Χριστιανών έγινε πράξη μέσα από ένα απρόσμενο, κακό γεγονός. Πόσα άλλα καλά θα προκύψουν από το γεγονός της φυλάκισής σας Γέροντα μόνο ο Θεός γνωρίζει , ο οποίος επέτρεψε τη φυλάκισή σας. Γνωρίζουμε ότι οι πειρασμοί πολλές φορές μας φέρνουν πιο κοντά στο Θεό. Ειδικά όταν αφορούν εμάς ως άτομα. Όταν όμως αφορούν άτομα τέτοιας εμβέλειας όπως ο Γέρων Εφραίμ το αντίκτυπό του είναι πολύ γενικευμένο. Δεν κατάφερε να ενώσει μόνο τους Κύπριους αλλά και πολλούς Ελλαδίτες αλλά κύρια άλλες χώρες ξένες αλλά ομόθρησκες με εμάς. Ουσιαστικά μετά την πτώση του κομουνισμού στη Ρωσία κανένα άλλο θρησκευτικό γεγονός δεν συνένωσε τόσα εκατομμύρια κόσμου.
Ποια άλλη φορά μπορούμε να θυμηθούμε ένα τέτοιο γεγονός της Εκκλησίας να ενώνει τόσα εκατομμύρια Ορθοδόξους σε όλο τον κόσμο.
Αν μπορώ να «διαβάσω», να μαντέψω τη σκέψη του Θεού, θα έλεγα ότι τόσα χρόνια ο Θεός επέτρεψε και έγινε ο Γέροντας Εφραίμ και η μονή Βατοπαιδίου γνωστή ανά το παγκόσμιο. Τον αγάπησε ο απλός κόσμος, πολιτικοί, ιεράρχες, πρόεδροι κ.λ.π και ξαφνικά επέτρεψε τη φυλάκισή του. Έτσι μέσα από την άδικη φυλάκισή του αμέσως έγινε γνωστό στο παγκόσμιο το γεγονός με άμεσο αποτέλεσμα την συνένωση σε μια φωνή της Ορθοδοξίας. Γιατί η εκκλησία , θα έπρεπε τουλάχιστον, να συνενώνει τους Χριστιανούς, ως μια φωνή. Όπως όταν είναι σαρακοστή στη Ρωσία είναι και στην Κύπρο, στην Ελλάδα, σε κάθε Ορθόδοξη χώρα, όταν νηστεύει ο Χριστιανός Τετάρτη, Παρασκευή στην Σερβία νηστεύει και στην Ρωσία , στην Αυστραλία κ.λ.π έτσι και η φωνή μας πρέπει να είναι ενιαία συντονισμένη, στεντόρεια κατά λόγων και πράξεων τα οποία προσβάλλουν το θρησκευτικό μας αίσθημα. Ας παραδειγματιστούμε, όχι στην υπερβολή, αλλά στην άμεση αντίδραση των μουσουλμάνων σε καθετί που προσβάλλει τη θρησκεία τους. Ας παραδειγματιστούμε ,προς Θεού όχι από τι ακρότητες και τις βιαιοπραγίες τους, αλλά από την εντυπωσιακή τους αντίδραση ανά το παγκόσμιο όταν κάποιο θέμα προκύψει εναντίον της θρησκείας τους.
Σκοπός μας δεν είναι η δίκην ποδοσφαίρου ομαδοποίηση, κατηγοριοποίηση σε Χριστιανούς, μη Χριστιανούς κ.λ.π. Σκοπός μέσα από τέτοια γεγονότα, όπως η άδικη προφυλάκιση του Γέροντα Εφραίμ, και η σχεδόν καθολική αντίδραση της Ορθοδοξίας (Ρωσία, Ελλάδα, Κύπρος Σερβία, Μαυροβούνιο, Βουλγαρία, Ρουμανία ) να αντιληφθούμε ότι αυτά που μας ενώνουν είναι πολύ περισσότερα από αυτά που μας χωρίζουν. Και θα προσέθετα ότι το ενδιαφέρον της εκκλησίας κάποιας χώρας για τα τεκταινόμενα σε μια άλλη χώρα δεν σημαίνει επέμβαση αλλά ενδιαφέρον. Όταν ένα μέλος του σώματός μας πάσχει τότε δεν αδιαφορούμε αλλά ψάχνουμε θεραπεία. Δεν είναι ανεξάρτητα τα μέλη μας. Όλα ανήκουν σε ένα σώμα. Έτσι μπορούμε να παρομοιάσουμε την Ορθοδοξία σαν ένα σώμα, με τα μέλη του, τις διάφορες εκκλησίες των διαφόρων χωρών. Όταν ένα πάσχει και τα άλλα πάσχουν, επηρεάζονται και θα πρέπει να θεραπεύεται γιατί η σήψη ξεκινά από ένα μέλος αλλά μπορεί να επεκταθεί και αλλού.
Τέτοια στενάχωρα γεγονότα αρχικά μας προβληματίζουν, πολλές φορές μας κάνουν να αγανακτούμε. Στην συνέχεια ψυχραιμότερα βλέποντάς τα, αντιλαμβανόμαστε ότι πίσω τους βρίσκεται αναντίρρητα η πρόνοια του Θεού. Τέτοιες καταστάσεις μας προκαλούν χαρμολύπη. Λύπη για την φυλάκιση, χαρά για την ομόνοια και σύμπνοια των απανταχού Ορθοδόξων. Πηγή: http://trelogiannis.blogspot.com/2012/01/blog-post_3751.html?mid=57
***
Siemens: 5 στελέχη του ΟΤΕ βρέθηκαν με αδικαιολόγητα λεφτά στους λογαριασμούς τους και αφέθηκαν ελεύθεροι... λογικό
δεν ήταν παπάδες να τους πάμε Κορυδαλλό
Στον εντοπισμό περιουσιακών στοιχείων τα οποία δεν δικαιολογούνται από τα δηλωθέντα εισοδήματά τους κατέληξε η έρευνα της δικαιοσύνης για πρώην υψηλόβαθμα στελέχη του ΟΤΕ τα οποία έρχονται να προστεθούν στη λίστα των κατηγορουμένων που εμπλέκονται στη σκανδαλώδη υπογραφή της περιβόητης σύμβασης 8002 με τη Siemens για την ψηφιοποίηση των κέντρων του Οργανισμού.
Ήδη, έχουν απολογηθεί για την ίδια υπόθεση ενώπιον του εφέτη ειδικού ανακριτή Ι. Φιοράκη και έχουν αφεθεί ελεύθεροι με όρους πέντε πρώην μεγαλοστελέχη του ΟΤΕ στους λογαριασμούς των οποίων εντοπίστηκαν ύποπτα εμβάσματα από τη μητρική Siemens, ενώ αναμένεται εντός των προσεχών ημερών να κληθούν άλλοι οκτώ, ανάμεσα στους οποίους βρίσκονται και χρηματιστές. Οι κατηγορίες που αντιμετωπίζουν είναι σε βαθμό κακουργήματος και αφορούν στα αδικήματα της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες (ξέπλυμα βρώμικου χρήματος) και της δωροδοκίας.
Από την πλευρά του, πάντως, ο ΟΤΕ έχει ζητήσει τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης από κυπριακή εταιρία προκειμένου να διακριβωθεί το ύψος της ζημίας που υπέστη, ενώ στη Γερμανία αναμένεται η απόφαση επί της αγωγής που έχει καταθέσει ο Οργανισμός εναντίον της Siemens με την οποία διεκδικεί ως αποζημίωση το ποσό των 57 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι από τους πέντε που απολογήθηκαν για την υπόθεση υπήρξε διαφωνία μεταξύ ανακριτή και εισαγγελέα για την προφυλάκιση ή μη τριών κατηγορουμένων. Ο εισαγγελέας ζητούσε την προσωρινή τους κράτηση αλλά ο εφέτης ανακριτής εξέφρασε την άποψη ότι πρέπει να αφεθούν ελεύθεροι με εγγυοδοσία και απαγόρευση εξόδου από τη χώρα. Τελικά το Συμβούλιο Εφετών, ήρε τη διαφωνία υπέρ του ανακριτή για τους δυο, ενώ αναμένεται η έκδοση σχετικού βουλεύματος και για τον τρίτο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε παρακάτω το σχόλιο σας και στην Υποβολή σχολίου ως: επιλέξτε το Ανώνυμος/η και μετά πατήστε την Δημοσίευση σχολίου
Καλό θα είναι (στο τέλος ή την αρχή του σχολίου σας) αν θέλετε να βάζετε το όνομα σας ή ένα ψευδώνυμο.