Αύριο, με το πρώτο κουδούνι που θα χτυπήσει στα σχολεία, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας μπορεί ν' ανοίγει... σαμπάνιες. Με την ακούραστη δουλειά της όλο το προηγούμενο διάστημα, καταφέρνει να κάνει την πρεμιέρα του έργου: "Το φτηνό σχολείο της εποχής του Μνημονίου".. Πρώτη σκηνή: Το κουδούνι θα χτυπήσει σε λιγότερα προαύλια. Πάνω από 1.200 σχολεία αποτελούν πλέον παρελθόν. Έκλεισαν, έβαλαν λουκέτο, συγχωνεύτηκαν, καταργήθηκαν, όπως και να.....
το πείτε, κουδούνι δεν θα χτυπήσει. Σε ορισμένες περιοχές, οι συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων ισοδυναμούν με εκπαιδευτικό αφανισμό. Και είναι μόνο η αρχή. Όπως μας λέει ο ΟΟΣΑ στην έκθεσή του, που στοίχισε στο ελληνικό δημόσιο 127.653 ευρώ, η πολιτική των συγχωνεύσεων - καταργήσεων πρέπει να ενταθεί...
Δεύτερη σκηνή: Δεν πρόλαβα τον αγιασμό; Οι συγχωνεύσεις έγιναν με τέτοια "παιδαγωγικά κριτήρια" όπου μικρά παιδιά θα αναγκάζονται από αύριο σε μετακινήσεις πολλών χιλιομέτρων για να φτάσουν στο σχολείο τους, μέχρι που οι μεταφορείς θα πουν "δεν πάμε πουθενά αν δεν μας πληρώσετε"...
Τρίτη σκηνή: Γεια σου, με λένε Μαρία. Εσένα; Χιλιάδες παιδιά θα βρεθούν σε άγνωστο περιβάλλον, να ψάχνουν με αγωνία γνωστά τους πρόσωπα, τους δασκάλους που ήξεραν και δεν βρίσκουν. Χιλιάδες τμήματα καταργούνται. Συνενώνονται, το λέει το υπουργείο Παιδείας, γιατί είναι πολυτέλεια να μπαίνουν στις τάξεις 20 παιδιά.
Οι σκηνές διαδέχονται η μία την άλλη: Τα μαθήματα αρχίζουν; Δάσκαλο θα έχουμε; Πότε θα πάρουμε βιβλία; Έχουμε κενό στα Μαθηματικά. Γιατί να μάθω ντε και καλά Γαλλικά και όχι Γερμανικά που θέλω; Οι τουαλέτες βρωμάνε. Η τάξη δεν είναι καθαρή. Το υπουργείο είπε ότι ένα ολοήμερο σχολείο μπορεί να λειτουργήσει μόνον αν έχει πάνω 60 μαθητές και αν δηλώσουν συμμετοχή πάνω από 15. Εμείς δεν πιάσαμε το όριο και δεν θα έχουμε ολοήμερο... Η παλιά μου δασκάλα είναι πολύ στενοχωρημένη γιατί λέει ότι πλεονάζει και φοβάται ότι θα τη στείλουν ακόμη και σε άλλη πόλη. Χιλιάδες φύλλα πορείας ετοιμάζονται αυτές τις ημέρες για να επιδοθούν στους εκπαιδευτικούς που οι συγχωνεύσεις και οι συμπτύξεις τμημάτων έκαναν υπεράριθμους. Μόνο από τις συγχωνεύσεις, το υπουργείο εκτιμάται ότι θα κερδίσει περίπου 6.500 εκπαιδευτικούς που θα τους στείλει όπου θέλει. Γι' αυτό έγιναν μόνο 570 προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, ενώ οι συνταξιοδοτήσεις έφτασαν τις 6.000.
Σχολείο εκ των ενόντων. Φτηνό κι απρόσωπο. Οι ανάγκες, όσες δεν καλύψουν οι υπεράριθμοι των συγχωνεύσεων και των συμπτύξεων, θα καλυφθούν κυρίως από ωρομίσθιους. Φτηνό εργατικό δυναμικό. Διδασκαλία με την ώρα. Το σχολείο είναι άβαφο. Οι καθηγητές που ήρθαν από το άλλο σχολείο δεν έχουν καν γραφείο. Μόνοι τους μεταφέρουν τον εξοπλισμό.
Το δημόσιο σχολείο θα γίνει ακόμη φτωχότερο. Τα παραπάνω είναι ο πρόλογος μονάχα. Η κυβέρνηση, συναινώντας στην απαίτηση της τρόικας, θα κόψει μέχρι το 2015 τουλάχιστον 1 δισ. 436 εκατ. ευρώ! Παρά τις διαβεβαιώσεις της υπουργού Παιδείας ότι όλα τα κάνει με δική της πρωτοβουλία, στο όνομα του εξορθολογισμού των δαπανών, η κυβέρνηση έχει αφήσει την εκπαίδευση μόνη στον δρόμο με τα... μνημόνια...
Το 2010 η παιδεία έχασε το 10% των πιστώσεων. Με τον προϋπολογισμό του 2011 οι δαπάνες για τη δημόσια εκπαίδευση επί του ΑΕΠ πέφτουν κάτω από το 3% (2,75% αν αφαιρεθούν τα κονδύλια για έρευνα, κατάρτιση και θρησκεύματα). Για πρώτη φορά έχουμε μείωση δαπανών και σε απόλυτες τιμές! Αλλά ο κατήφορος δεν έχει τέλος. Ο Θέμης Κοτσυφάκης, μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, αποκαλύπτει ότι με το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015 η κυβέρνηση θα αναλάβει τη δέσμευση να μειώνει σταδιακά τις δαπάνες για την παιδεία μέχρι που να πιάσουν παγκόσμιο πάτο: το 2015 να μην ξεπερνούν το 2,23% του ΑΕΠ!
Σύμφωνα με την ανάλυση του Θ. Κοτσυφάκη η μείωση των κρατικών κονδυλίων από το 2009 μέχρι το 2015 θα είναι της τάξης του 1 δισ. 346 εκατ. ευρώ, δηλαδή μείωση κατά 19,2%. Όπως προβλέπεται από το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015, "η διαμόρφωση των εξοικονομήσεων στο ύψος των ανωτέρων δαπανών" θα προέλθει από "τους μισθούς" και "τις λειτουργικές και λοιπές δαπάνες". Με άλλα λόγια, οι εκπαιδευτικοί, αντί για μισθούς θα παίρνουν επιδόματα, ενώ τα σχολεία "ψίχουλα". Οι μισθοί των εκπαιδευτικών θα περικοπούν κατά 541,4 εκ. ευρώ, ή ποσοστό 10%. Οι λειτουργικές δαπάνες των σχολείων θα μειωθούν κατά 98,74 εκατ., ή ποσοστό 14,1%. Από τις δαπάνες αυτές το μεγάλο μαχαίρι πέφτει στα κονδύλια για την προμήθεια υλικοτεχνικού εξοπλισμού τα οποία περικόπτονται κατά 39,74%, ποσοστό 49,9%. Τέλος, θα κοπεί κατά 22,44 εκατ., ή ποσοστό 4,2%, οι επιχορηγήσεις φορέων.
Και όλα αυτά δεν θα αφεθούν στην τύχη τους. Με τα Μνημόνια "3" και "4" η ελληνική εκπαίδευση τίθεται και τυπικά υπό την κηδεμονία της τρόικας. Σύμφωνα με το νέο «Μνημόνιο 3»: Η κυβέρνηση υποχρεούται να συστήσει μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου "ανεξάρτητη ειδική ομάδα εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος και της αποτελεσματικότερης χρήσης πόρων»! Το "Μνημόνιο 4" επιτείνει τον έλεγχο υποχρεώνοντας την κυβέρνηση κάθε τρεις μήνες να δίνει λογαριασμό για το τι έκανε επί των συμφωνηθέντων.
http://xenes-glosses.blogspot.com/
το πείτε, κουδούνι δεν θα χτυπήσει. Σε ορισμένες περιοχές, οι συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων ισοδυναμούν με εκπαιδευτικό αφανισμό. Και είναι μόνο η αρχή. Όπως μας λέει ο ΟΟΣΑ στην έκθεσή του, που στοίχισε στο ελληνικό δημόσιο 127.653 ευρώ, η πολιτική των συγχωνεύσεων - καταργήσεων πρέπει να ενταθεί...
Δεύτερη σκηνή: Δεν πρόλαβα τον αγιασμό; Οι συγχωνεύσεις έγιναν με τέτοια "παιδαγωγικά κριτήρια" όπου μικρά παιδιά θα αναγκάζονται από αύριο σε μετακινήσεις πολλών χιλιομέτρων για να φτάσουν στο σχολείο τους, μέχρι που οι μεταφορείς θα πουν "δεν πάμε πουθενά αν δεν μας πληρώσετε"...
Τρίτη σκηνή: Γεια σου, με λένε Μαρία. Εσένα; Χιλιάδες παιδιά θα βρεθούν σε άγνωστο περιβάλλον, να ψάχνουν με αγωνία γνωστά τους πρόσωπα, τους δασκάλους που ήξεραν και δεν βρίσκουν. Χιλιάδες τμήματα καταργούνται. Συνενώνονται, το λέει το υπουργείο Παιδείας, γιατί είναι πολυτέλεια να μπαίνουν στις τάξεις 20 παιδιά.
Οι σκηνές διαδέχονται η μία την άλλη: Τα μαθήματα αρχίζουν; Δάσκαλο θα έχουμε; Πότε θα πάρουμε βιβλία; Έχουμε κενό στα Μαθηματικά. Γιατί να μάθω ντε και καλά Γαλλικά και όχι Γερμανικά που θέλω; Οι τουαλέτες βρωμάνε. Η τάξη δεν είναι καθαρή. Το υπουργείο είπε ότι ένα ολοήμερο σχολείο μπορεί να λειτουργήσει μόνον αν έχει πάνω 60 μαθητές και αν δηλώσουν συμμετοχή πάνω από 15. Εμείς δεν πιάσαμε το όριο και δεν θα έχουμε ολοήμερο... Η παλιά μου δασκάλα είναι πολύ στενοχωρημένη γιατί λέει ότι πλεονάζει και φοβάται ότι θα τη στείλουν ακόμη και σε άλλη πόλη. Χιλιάδες φύλλα πορείας ετοιμάζονται αυτές τις ημέρες για να επιδοθούν στους εκπαιδευτικούς που οι συγχωνεύσεις και οι συμπτύξεις τμημάτων έκαναν υπεράριθμους. Μόνο από τις συγχωνεύσεις, το υπουργείο εκτιμάται ότι θα κερδίσει περίπου 6.500 εκπαιδευτικούς που θα τους στείλει όπου θέλει. Γι' αυτό έγιναν μόνο 570 προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, ενώ οι συνταξιοδοτήσεις έφτασαν τις 6.000.
Σχολείο εκ των ενόντων. Φτηνό κι απρόσωπο. Οι ανάγκες, όσες δεν καλύψουν οι υπεράριθμοι των συγχωνεύσεων και των συμπτύξεων, θα καλυφθούν κυρίως από ωρομίσθιους. Φτηνό εργατικό δυναμικό. Διδασκαλία με την ώρα. Το σχολείο είναι άβαφο. Οι καθηγητές που ήρθαν από το άλλο σχολείο δεν έχουν καν γραφείο. Μόνοι τους μεταφέρουν τον εξοπλισμό.
Το δημόσιο σχολείο θα γίνει ακόμη φτωχότερο. Τα παραπάνω είναι ο πρόλογος μονάχα. Η κυβέρνηση, συναινώντας στην απαίτηση της τρόικας, θα κόψει μέχρι το 2015 τουλάχιστον 1 δισ. 436 εκατ. ευρώ! Παρά τις διαβεβαιώσεις της υπουργού Παιδείας ότι όλα τα κάνει με δική της πρωτοβουλία, στο όνομα του εξορθολογισμού των δαπανών, η κυβέρνηση έχει αφήσει την εκπαίδευση μόνη στον δρόμο με τα... μνημόνια...
Το 2010 η παιδεία έχασε το 10% των πιστώσεων. Με τον προϋπολογισμό του 2011 οι δαπάνες για τη δημόσια εκπαίδευση επί του ΑΕΠ πέφτουν κάτω από το 3% (2,75% αν αφαιρεθούν τα κονδύλια για έρευνα, κατάρτιση και θρησκεύματα). Για πρώτη φορά έχουμε μείωση δαπανών και σε απόλυτες τιμές! Αλλά ο κατήφορος δεν έχει τέλος. Ο Θέμης Κοτσυφάκης, μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, αποκαλύπτει ότι με το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015 η κυβέρνηση θα αναλάβει τη δέσμευση να μειώνει σταδιακά τις δαπάνες για την παιδεία μέχρι που να πιάσουν παγκόσμιο πάτο: το 2015 να μην ξεπερνούν το 2,23% του ΑΕΠ!
Σύμφωνα με την ανάλυση του Θ. Κοτσυφάκη η μείωση των κρατικών κονδυλίων από το 2009 μέχρι το 2015 θα είναι της τάξης του 1 δισ. 346 εκατ. ευρώ, δηλαδή μείωση κατά 19,2%. Όπως προβλέπεται από το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015, "η διαμόρφωση των εξοικονομήσεων στο ύψος των ανωτέρων δαπανών" θα προέλθει από "τους μισθούς" και "τις λειτουργικές και λοιπές δαπάνες". Με άλλα λόγια, οι εκπαιδευτικοί, αντί για μισθούς θα παίρνουν επιδόματα, ενώ τα σχολεία "ψίχουλα". Οι μισθοί των εκπαιδευτικών θα περικοπούν κατά 541,4 εκ. ευρώ, ή ποσοστό 10%. Οι λειτουργικές δαπάνες των σχολείων θα μειωθούν κατά 98,74 εκατ., ή ποσοστό 14,1%. Από τις δαπάνες αυτές το μεγάλο μαχαίρι πέφτει στα κονδύλια για την προμήθεια υλικοτεχνικού εξοπλισμού τα οποία περικόπτονται κατά 39,74%, ποσοστό 49,9%. Τέλος, θα κοπεί κατά 22,44 εκατ., ή ποσοστό 4,2%, οι επιχορηγήσεις φορέων.
Και όλα αυτά δεν θα αφεθούν στην τύχη τους. Με τα Μνημόνια "3" και "4" η ελληνική εκπαίδευση τίθεται και τυπικά υπό την κηδεμονία της τρόικας. Σύμφωνα με το νέο «Μνημόνιο 3»: Η κυβέρνηση υποχρεούται να συστήσει μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου "ανεξάρτητη ειδική ομάδα εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος και της αποτελεσματικότερης χρήσης πόρων»! Το "Μνημόνιο 4" επιτείνει τον έλεγχο υποχρεώνοντας την κυβέρνηση κάθε τρεις μήνες να δίνει λογαριασμό για το τι έκανε επί των συμφωνηθέντων.
http://xenes-glosses.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε παρακάτω το σχόλιο σας και στην Υποβολή σχολίου ως: επιλέξτε το Ανώνυμος/η και μετά πατήστε την Δημοσίευση σχολίου
Καλό θα είναι (στο τέλος ή την αρχή του σχολίου σας) αν θέλετε να βάζετε το όνομα σας ή ένα ψευδώνυμο.